גמולוגיה והערכת יהלומים



הערכת יהלומים גמולוגיה


אתר זה מכיל מידע רב אודות טבעות אירוסין, וללא ספק עשוי לסייע בידי כל מי שנזקק אי פעם בחייו לבצע רכישה של טבעת אירוסין או טבעת יהלומים. תמצא כאן אינפורמציה בעלת ערך, תלמד מהם הסימנים שצריכים לעורר סימני שאלה לגבי האותנטיות של היהלום, ושיטות לגלות באיזה סוג של זהב לבחור לטבעת האירוסין. יחד עם זאת, אם אתה מעוניין להרחיב את ידיעותיך בתחום היהלומים וגם לרכוש לעצמך מקצוע טוב שיכניס לך כסף ויספק לך פרנסה טובה, אתה יכול ללמוד גמולוגיה, ולפתח קריירה בתחום היהלומנות. הכשרה כזאת תכין אותך לעבודה בבורסת היהלומים. אופציה נוספת היא לעבוד כסוחר יהלומים ולהרוויח מקנייה ומכירה של אבנים יקרות. מעבר לכך גם אנשים פרטיים וגם חברות ביטוח נזקקים לשירותיו של גמולוג.

גמולוג הוא למעשה מעריך יהלומים. אדם בעל ידע ויכולת לבדוק יהלומים ולדעת האם הם אמיתיים, ולאמוד את ערכם על פי פרמטרים ספציפיים. הגמולוג מעריך יהלומים מלוטשים, ומסוגל לדעת האם היהלום עבר טיפול כגון מילוי בסיליקון (שמטרתו לטשטש פגמים פנימיים ביהלום), הוא מסוגל לתמחר יהלום ולקבוע מהו מחירו המשוער, ויודע לזהות זיופי יהלומים.

פיתוח מיומנויות מעשיות להערכת איכות יהלומים בצבעים שונים, בגדלים שונים ברמות חיתוך שונות, וברמת צלילות שונה. היכרות מעמיקה עם הטרמינולוגיה של תחום היהלומנות, וכיסוי נושאים חשובים אשר יעניקו לך את הכלים להשתלב בתעשית אבני החן והיהלומים. אם אתה חושש שמא תזדקק לבצע חישובים מתמטיים מסובכים, הרי שדעתך יכולה לנוח, בקורס גמולוגיה, אין צורך לדעת מתמטיקה ברמה גבוהה מכיוון שניתן להשתמש במחשב ובכלים חיצוניים לצורך החישוביים הנחוצים.

ענף היהלומים הוא תחום שהביקוש בו כמעט תמיד גבוה, אפילו בתקופות של מיתון, מכיוון שאנשים נישאים ורוכשים טבעות אירוסין, (אולי דווקא כיום יותר מתמיד, כשאנשים מתחתנים מספר פעמים בתקופת חיים) גברים רוכשים תכשיטים לבנות זוגן, וישנם אנשים אחרים שקונים יהלומים בתור השקעה. התחום הזה הוכיח את עצמו בעל עוצמה גם בתקופות כלכליות קשות.

קורס גמולוגיה מעניק הזדמנות ייחודית להכיר את התחום המרתק של עולם היהלומים, בין אם הדבר למטרת ידע והעשרה אישית, ובין אם לצורך פיתוח מקצוע, קריירה ופרנסה.