מהם יהלומים אפויים?

לא, לא מדובר במתכון חדש למאכל טעים. מהם יהלומים אפויים? לוקחים יהלומים חומים או צהובים – אלה הם יהלומים בעלי ערך נמוך יחסית – ומחממים אותם בטמפרטורות גבוהות מאוד תחת לחץ גבוה מאוד. התוצאה היא יהלום לבן. התהליך הזה למעשה מחקה את התהליך של יצירת יהלום בטבע. יהלומים בטבע נוצרים כתוצאה מחום גבוהה מאוד של כ 1500 מעלות, יחד עם לחץ עצום, לאורך תקופה ארוכה של מליוני שנים, ואף מיליארדי שנים. כאשר לוקחים יהלום באיכות נמוכה ומבצעים בו את הפעולה של חימום ולחץ, התהליך הזה מבהיר את צבעו של היהלום והופך אותו בהיר יותר. ישנו פתגם שאומר, אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. זהו פתגם מאוד חכם, וככל הנוגע לתכשיטים ובעיקר יהלומים הוא רלוונטי מאוד. יהלומים כאלה עלולים להטעות אפילו את המומחים ואת הגאולוגים במעבדות אשר נותנים הערכה ליהלומים. הבעיה העיקרית ביהלומים כאלה הוא שהם שבירים. אתה מעוניין ביהלום טבעי ולא יהלום שטופל במעבדות, ובוודאי שלא ביהלום שנוצר במעבדה.
האמת היא שאם אתה רוכש את היהלום בחנות יהלומים בעלת מוניטין אין סיבה אמיתית שיימכרו לך יהלום שהוא סתם חתיכת זכוכית, או יהלום שנוצר בתנאי מעבדה. אף אחד לא רוצה לרכוש יהלומים שעברו טיפול, היהלומים צריכים להיות מקוריים וטבעיים, ללא התערבות מלאכותית שמטרתה להעלות את מחירו של היהלום בכל מחיר.



ישנה חברה אשר משפרת את הבהירות של היהלומים באמצעים מלאכותיים, ומשווקת אותם במחירים זולים יותר. איך זה התבצע? החברה לוקחת יהלומים פגומים שיש בהם סדקים חיצוניים וממלאת אותם בזכוכית צלולה. התהליך הזה גורם לכך שבעין רגילה היהלום נראה מושלם. הלקוח מקבל יהלום יפה במחיר מוזל, שנראה כאילו זה יהלום מושלם. החיסרון הגדול בשיטה הזאת הוא שאי אפשר לדעת כמה זמן יחזיק המילוי. היהלום עשוי להיראות מצוין, ולאחר פרק זמן קצר מאוד לאבד מחינו ומיופיו. אם ברשותך יהלום כזה ותרצה למכור אותו, תגלה שזה לא כל כך פשוט, אנשים לא ממש מתלהבים מיהלום שטופל, ושאינו יהלום לחלוטין, אלא יש בו תיקונים ומילויים מחומרים אחרים. אם אתה שוקל לרכוש יהלום כזה במחיר מוזל, עליך לקחת את כל הדברים הללו בחשבון.