יהלומים לא קונים בקילו

 יהלומים
יהלום כחול
אם קראת את האינפורמציה באתר זה, אז אתה עכשיו כבר צריך לדעת שיהלומים נשקלים בקראט. אתה גם יודע שקראט אחד שווה מאתיים מיליגרם. האם יהלום קראט אחד עולה פי שניים מיהלום חצי קראט? והאם יהלום שני קראט עולה פי שניים מיהלום של 1 קראט? זאת שאלה מעניינת. התשובה במקרה זה היא שלילית. אין מדובר כאן במוצר צריכה רגיל. בעוד שמחיר הזהב נמדד באונקייה, וניתן לומר ששני אונקיות יעלו פי שניים מאונקייה אחת, הרי שאין הצהרה זו נכונה לגבי יהלומים. בעצם מדוע לא? מכיוון שיהלומים גדולים הרבה יותר נדירים מיהלומים קטנים, ולכן המחיר קופץ כשמדובר ביהלום גדול יותר. זוהי בדיוק הסיבה שיהלום שני קראט לא יעלה פי שניים מיהלום 1 קראט, אלא הרבה יותר מפי 2. האמירה הזאת היא אמירה כללית, מכיוון שברור שמחיר היהלומים נגזר גם מפקטורים נוספים עליהם כבר דיברנו, והם הצלילות של היהלום – עד כמה היהלום נקי, החיתוך והליטוש של היהלום, וצבע היהלום. בשלב זה אני רוצה קצת לצייד אותך במונחים טכניים, על מנת שתתמצא בטרמינולוגיה של היהלומים.



שליש קראט נקרא גם 33 נקודות, חצי קראט נקרא גם 50 נקודות, שלושת רבעי קראט נקרא גם 75 נקודות, ואחד קראט נקרא 100 נקודות. אם הבנת את העיקרון אז אתה בוודאי מסוגל כבר לומר כמה נקודות זה אחד וחצי קראט. אם אמרת 150 נקודות אז הבנת את העיקרון. 2 קראט זה יהלום של 200 נקודות.



עצה טובה שאני יכול לתת לך כבר עכשיו היא תמיד לרכוש יהלום במשקל של עשרה אחוז פחות ממה שהתכוונת. מה זאת אומרת? אם למשל תכננת לרכוש יהלום אחד קראט עבור טבעת האירוסין של אהובתך – אמרנו שיהלום 1 קראט הוא יהלום 100 נקודות, אתה יכול לרכוש יהלום 90 נקודות, ולשלם תמורתו פחות כסף, אך לעין זה ייראה אותו הדבר. אתה יכול לרכוש יהלום 45 נקודות במקום 50 נקודות (חצי קראט) אתה תתפלא כמה כסף תוכל לחסוך רק מהפעולה הפשוטה הזאת. מה שבטוח הוא שארוסתך לעולם לא תבחין בהבדל, ותהיה שבעת רצון מהיהלום שלה.



האם רכישת יהלומים מבחינה פיננסית הם השקעה טובה? ובכן, ניתן לומר שקניית יהלומים אינן ההשקעה הטובה ביותר, אבל מצד שני גם אינם השקעה רעה כלל וכלל, בתנאי כמובן שאתה יודע איך לקנות. יהלומים מאיכות טובה יימכרו במחיר טוב, ומחיר היהלומים במרוצת השנים בדרך כלל רק עולה. אם אתה רוכש טבעת אירוסין והיהלום מיועד לטבעת זו, מוטב שלא תדאג יותר מדי למכירת הטבעת. אם רכשת את היהלום לצרכי השקעה, מוטב שתקנה נכון, כדאי לרכוש יהלום עגול, לפחות במשקל של קראט אחד צלול ונטול צבע. יהלום מסוג זה עשוי להניב לך תשואה ורווח על ההשקעה.