7 דברים שצריך לדעת לפני שקונים טבעת אירוסין

 איך לבחור טבעת אירוסין
איך לבחור טבעת אירוסין? מה צריך לקחת בחשבון בעת רכישת טבעת האירוסין, איך לדעת באיזה יהלום לבחור לטבעת? מאיזה זהב צריכה להיות הטבעת עשויה? 


הדבר הראשון שעליך לדעת אודות טבעות אירוסין הוא שהטבעות הללו למעשה מורכבות משני חלקים. חלק אחד הוא הטבעת עצמה,החלק השני הוא יהלום המוצמד אל הטבעת. לא מומלץ לרכוש טבעות אירוסין זולות, מכיוון שהטבעות הללו נשארות לכל החיים, תמיד מוטב להשקיע כסף טוב, מכיוון שלטבעות אירוסין קונוטציות רגשיות, והן מסמלות את הקשר בין בני הזוג. כמובן שאתה צריך לוודא שתקבל תמורה הולמת לכספך, ושהטבעת אכן תהיה שווה את מחירה.


יש הרבה מאוד סוגים של טבעות אירוסים, אז איך לדעת מה לבחור? שיקולים והחלטות שיש לקחת בחשבון עוד בטרם רכישת טבעת האירוסין הם, האם בת הזוג מעדיפה טבעת זהב או טבעת פלטינה – זהב לבן, אולי בכלל היא מעדיפה טבעת מכסף? זוהי שאלה בסיסית ביותר שצריך להשיב עליה, עוד בטרם בכלל ניגשים לחנות התכשיטים. יש נשים שאוהבות מאוד זהב קלאסי, ויש נשים שמאוד לא אוהבות זהב כזה, אלא אוהבות פלטינה. אוקי, אני בטוח שבשלב זה אתה אומר לעצמך, אבל אני רוצה להפתיע אותה, איך אני יכול לדעת איזה טבעת אירוסין היא תאהב מבלי לשאול אותה? התשובה על כך פשוטה. הסתכל בה, תתבונן היטב איזה תכשיטים היא עונדת. מהו צבע התכשיטים, ומאיזה מתכת הם עשויים? המידע הזה לבדו ייתן לך מושג די ברור לגבי הכיוון עליו עליך ללכת בבחירת טבעת אירוסין לאהובתך. דבר שני שאתה תמיד יכול לעשות הוא להתקשר אל מישהו שמאוד קרוב אליה, למשל אחותה או חברה טובה שלה, ולשאול אותה מה בת הזוג שלך אוהבת. כמובן שבמקרה זה אתה חייב להשביע את האחות או החברה שלא יספרו מילה על כך ששאלת לגבי הטעם שלה בטבעות, זה חייב להישמר בסוד.


עוד שאלה שאתה עשוי לשאול היא: מה גודל הטבעת המתאים לארוסתי? איך באמת תדע? אם החלטת לרכוש את הטבעת בעצמך, ולהפתיע אותה, עליך לבקש את שיתוף הפעולה מישהו מקורב אליה, שיביא לך את אחת הטבעות שלה, על מנת שתוכל למדוד, ולהראות בחנות התכשיטים. אם ההחלטה היא זהב, אז עולה השאלה איזה זהב? האם 14 קארט, 18 קאראט, 22 קארט או אולי 24 קאראט? שימוש בזהב של 24 קארט יגרום לכך שהטבעת תהיה רכה מדי, זוהי הסיבה שברוב המקרים נעדיף זהב באיכות של 18 קארט. זוהי סגסוגת מושלמת לתכשיטים, כך שהתכשיט יכיל בחובו כשבעים וחמישה אחוזים של זהב טהור.


הדברים הבאים שאתה צריך לקחת בחשבון הם גודל היהלום - ליתר דיוק משקל היהלום - ואיכות היהלום. משקל היהלום נמדד בקאראט, למשל יהלום 0.33 קאראט, חצי קאראט, יהלום אחד קאראט, יהלום קאראט וחצי. כיצד ניתן לקבוע את איכות היהלום שבטבעת האירוסין? יכולים להיות שני יהלומים בגודל זהה ובכל זאת אחד יהיה יקר יותר ואיכותי יותר, ואילו השני זול יותר ופחות איכותי. איך זה יכול להיות? הדבר הראשון הוא החיתוך והליטוש של היהלום, ליטוש טוב יפיק יהלום יפה ומלא ברק. לא לשווא בסרטי האנימציה כאשר גיבור הסיפור מגלה אוצר יהלומים, היהלומים מנצנצים אליו באור יקרות – יהלומים איכותיים הם יהלומים בעלי מאפיינים כאלה – משתקף מהם אור עמוק. עכשיו אתה מבין שלאופן החיתוך של היהלום, אופן הליטוש שלו יש השפעה דרמטית על איכות היהלום, וכתוצאה מכך, גם על מחירו. דבר נוסף המשפיע על איכות היהלום הוא צבעו של היהלום. אל תתבלבל, אין פירושו של דבר שהיהלום צריך להיות צבעוני, להפך, ככל שהיהלום נטול צבע, צלול כבדולח, צלול כמו מים זכים, כך ערכו רב יותר. גם יהלומים צבעוניים בעלי ערך, אך האור עובר הרבה יותר טוב ביהלומים נטולי צבע.