יהלומים מפורסמים - לא מיועדים לטבעת האירוסין שתקנה

כמו אצל בני אדם גם אצל יהלומים יש כאלה מפורסמים יותר ויש מפורסמים פחות. להלן רשימת הסלב'ס של היהלומים – היהלומים המפורסמים ביותר והיקרים ביותר בעולם. את היהלומים הללו קרוב לוודאי שלא תשבץ בטבעת האירוסין לבת זוגך.


יהלום התקווה
יהלום התקווה התפרסם כאחד היהלומים היקרים ביותר הקיימים עלי אדמות. מדובר ביהלום שבמקור היה במשקל של יותר מ 112 קראט, ומקורו בהודו. מלך צרפת לואי הארבע עשר רכש את היהלום מסוחר אשר הביא את האבן היקרה לצרפת. המלך לואי ביקש ללטש ולחתוך את היהלום מחדש – והיהלום בממדיו החדשים הגיע לקצת יותר מ 67 קראט. צבעו של היהלום הוא כחול מדהים, והוא ריתק את כל מי שראה אותו ביופיו וצבעו הכחול עמוק, ונצנוצו הנפלא. אבן התקווה עברה מבית מלוכה אחד לשני. כיום האבן היא כ 42 וחצי קראט ומוצגת לקהל הנהנה לחזות ביופייה וגודלה היוצאים דופן. כיום יהלום התקווה נמצא בוושינגטון, במוזיאון הלאומי של ההיסטוריה של הטבע בקומה השנייה.



היהלום הגדול ביותר בעולם

היהלום הגדול ביותר בעולם והיקר ביותר בעולם שנמצא אי פעם הוא יהלום הקולינן. מדובר ביהלום אשר נמצא בדרום אפריקה בשנת 1905 – 3,106 קראט – אכן יהלום ענק. היהלום נמצא בבעלותה של משפחת המלוכה – מלכת אנגליה.




צבע היהלום

מהם יהלומים קנריים? יהלומים קנריים הם יהלומים צהובים. כאשר אטום של ניטרוגן נמסך באטומים של הפחם מתהווה יהלום בעומק האדמה שצבעו צהוב. היהלומים הקנריים המעולים ביותר עשויים להרקיע למחירים של עשרות אלפי דולרים לקראט אחד.



יהלומים ורודים – יהלומים ורודים נוצרים דווקא מתוך חוסר שלמות ספציפית באטומים של היהלום אשר מעניק לו את המראה הוורוד. היהלומים הוורודים הרבה יותר יקרים מיהלומים קנריים (צהובים). וקראט אחד יכול להגיע למאה אלף דולר ואף יותר.



יהלומים כחולים – היהלום התקווה הוא היהלום הכחול המפורסם ביותר בעולם. כימיקל בשם בורון הוא זה המעניק ליהלום את צבעו הכחול. בורון הוא גז אשר נוכחותו בתוך יהלום לבן צובעת אותו בכחול, ככל שהכחול עמוק יותר כך מחיר היהלום מאמיר. יהלומים כחולים מגיעים לסכומים של מאות אלפי דולרים לקראט אחד.



יהלומים ירוקים - מחירם של יהלומים ירוקים הוא יותר מחצי מיליון דולר לקראט. הגוון הירוק המוענק ליהלומים אלה מקורו באנרגיית גמא



יהלומים אדומים – יהלומים אדומים הם כנראה היהלומים היקרים ביותר בעולם. כאן כבר מדובר מסכום של כמיליון דולר לקראט אחד של יהלום אדום מעולה. יהלומים אלה נקראים גם רובי.