על יהלומים – עוד שאלות ותשובות

שאלה: האם ייתכן מצב שיהלום קטן יהיה שווה יותר כסף מהיהלום גדול?


תשובה: בהחלט! גודלם של היהלומים (אשר נובע בהכרח ממשקלם של היהלומים) הוא רק פקטור אחד מתוך מספר פקטורים הקובעים את ערכם של היהלומים. יהלום קטן צלול ומנצנץ נקי להפליא ומלוטש היטב עשוי להיות בעל ערך רב יותר מיהלום גדול יותר, אך שאינו צלול, ועם נקודות פגם שניתן לראות בזכוכית מגדלת פי 10.


שאלה: האם מחירו של יהלום נובע גם מתוך הקושי ללטש אותו? אני מתכוון שיש כל מיני צורות ליהלומים, ישנם יהלומים עגולים, וישנם יהלומים בצורות מסובכות יותר עם הרבה פאות. האם יש משמעות לפקטור הזה גם כן, כאשר מדברים על ערכם של יהלומים?


תשובה: התשובה היא לא. בכלל ליטוש יהלומים אינו עניין של מה בכך, אך אין זה יותר קשה ללטש יהלום בצורה זו או אחרת. בכל מקרה מחירו של היהלום לא יעלה או יירד אך ורק בגלל שהצורה הספציפית הזאת נחשבת לקשה יותר לביצוע על ידי מלטש היהלומים.



שאלה: ביקרתי בחנות תכשיטים על מנת לרכוש טבעת אירוסין לחברתי, שלה אני מעוניין להציע נישואין בקרוב. המוכר בחנות הראה לי כמה וכמה יהלומים, וכולם נראו נפלא, נקיים צלולים ומנצנצים. בסוף יצאתי מהחנות, כי כבר לא ידעתי במה לבחור. איך אפשר לדעת?


תשובה: חנויות תכשיטים הן המקום האידאלי עבור מוכר היהלומים להציג בפניך את היהלום. זוהי הסביבה המושלמת, החנות מעוצבת מבחינת תאורה כך שהיהלומים יוצגו בצורה הטובה ביותר. אז אם היהלום נראה לך מצוין בחנות, עליך לשאול את עצמך האם היהלום ייראה כך גם מחוץ לחנות? האם אצלך בבית הוא עדיין ייראה טוב, האם בקניון הוא ייראה טוב? אתה מבין, יהלום בחנות תכשיטים, זה בדיוק כמו בחורה שחזרה מיום טיפוח – השיער שלה עוצב היטב, פניה אופרו, והיא לבושה במיטב הבגדים המחמיאים לה ביותר.



שאלה: ראיתי טבעות אירוסין, שהן בעצם טבעות יהלומים מוכנות. אני רוצה לדעת האם מוטב לקנות טבעת יהלום מוכנה שכזאת, או שעדיף לרכוש את היהלום בנפרד ואז לבצע את החיבור אל הטבעת? אני אדם בעל אמצעים וכסף אינו מהווה כל בעיה, אני רוצה עבור אהובתי את הטוב ביותר.


תשובה: טוב שציינת את העובדה שאין בעיה של כסף. אם אתה רוצה את היהלומים הטובים ביותר עבור בת הזוג שלך, הייתי ממליץ לך לרכוש יהלום חופשי, כלומר לרכוש יהלום בנפרד, שאינו כבר חלק מעסקת החבילה של הטבעת. מדוע? יהלומים המשובצים כבר בתוך הסט, יכולים להסתיר פגמים קלים.