מדוע לקנות יהלום יקר לטבעת האירוסין ?

 יהלום יקר
יהלום כחול יקר
בעת רכישת טבעת אירוסין עולות שאלות וספקות לגבי ההשקעה ביהלום. האם להשקיע ביהלום יקר גדול יפה ומלוטש היטב שמחירו נע בין 10 אלפים ל 15 אלף שקלים, או שאולי כדאי להסתפק ביהלום קטן ופשוט מאיכות נמוכה יותר ובמחיר זול? בשעה שהרכישה מושפעת מיכולתו הכלכלית של החתן המיועד,הרי שעדיין יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים. ישנו שיר של זמר מאוד מפורסם בישראל שהפזמון שלו אומר, יש לי רק חלום לקנות לך יהלום. מדוע הוא חולם לקנות לה יהלום? למה הוא לא חולם לקנות לה מכונית יונדאי, או לקנות לה שמלה חדשה?

ובכן, יהלומים יוצרים סטטוס. אישה אלגנטית שלבושה בהתאם ועונדת יהלום, לעולם תיראה עוד יותר אלגנטית ואטרקטיבית. יהלום הוא אחד מסמלי הסטטוס. אנשים עניים אינם עונדים טבעות יהלום. יהלומים הם מותרות, הם לוקסוס, הם מרשימים ואם יש לך אותם אז זה מעיד על כך שיש לך כסף למותרות החיים. יש אפילו נשים שמרגישות מיוחדות כאשר הן עונדות יהלום. אף על פי שבסך הכול מדובר במוצר ובכסף, ואין אנו רוצים לאמוד את ערכו של אדם בכסף, בכל זאת ישנה השפעה דרמטית ליהלומים על התפיסה של הבן אדם. זוהי הסיבה שבמקרים רבים אנשים עושים מאמץ, ומגייסים כספים על מנת להעניק ליקירתם יהלום בעל ערך גבוה, יהלום שמעביר את המסר – את חשובה לי, את יקרה לי, השקעתי והתאמצתי כדי להעניק לך משהו טוב.



אך לא רק יהלומים, גם לזהב ולפלטינה יש השפעה דומה. אלה הם תכשיטים יקרים בעלי ערך רב, והם מחזיקים לאורך שנים ארוכות ורבות. למעשה התכשיטים הללו יכולים גם לעבור בירושה מדור לדור, מאם לבתה, בזכות עמידותם. אישה שקיבלה תכשיט פלטינה משובץ ביהלומים ביום האהבה, לעולם לא תשכח את יום האהבה הזה ותנצור אותו בלבה. אתה יכול לקנות מכונית או שמלה, המכונית תתיישן תתבלה ותוחלף, השמלה תתיישן ותדהה ויקירתך תפסיק ללבוש אותה. אבל תכשיטים? יהלומים? הם תמיד יישארו, וערכם לא רק שלא יירד, אלא לרוב אף יאמיר ויעלה.