טיפים לרכישת יהלומים וטבעות אירוסין

יש כמה דברים חשובים שעליך לדעת כשאתה מתכוון לרכוש יהלום עבור טבעת האירוסין של זוגתך.

אם בעל חנות התכשיטים אומר לך שזה יהלום שלושת רבעי קראט, תוודא האם זה יהלום 75 נקודות. מדוע זה משנה? לעתים תכשיטנים קוראים לטווח של יהלומים שלושת רבעי קראט. למשל, רבים מהתכשיטנים ייקראו ליהלום שהוא בטווח של 65 נקודות עד 75 נקודות – יהלום שלושת רבעי קראט. אבל כאשר מודדים את היהלום בנקודות, אז אתה מקבל תמונה מדויקת לגבי משקל היהלום. אתה יכול פשוט לבקש מבעל החנות להניח את היהלום על המשקל האלקטרוני ואכן לוודא את משקלו. זוהי גם הסיבה שעדיף לרכוש יהלום בנפרד ולא יהלום שכבר משובץ בתוך הסט. יהלום מקובע כבר אי אפשר לשקול. מצד שני ברכישת יהלום בנפרד יש לשים לב שלא מחליפים לך יהלומים. רכשת יהלום, אתה עכשיו צריך שיבוץ של היהלום לתוך הסט, וחיבורו אל הטבעת. זה לא משנה אם בחרת טבעת זהב צהוב, טבעת פלטינה, או זהב לבן – צריך לחבר את היהלום שבסט אל הטבעת עצמה. זהו תהליך, ובתהליך הזה לא היית רוצה שיחליפו לך יהלומים, וישבצו לך יהלום אחר ממה שרכשת.



כמובן שאני לא מרמז בדברים הללו שתכשיטנים ינסו להחליף לך את האבן היקרה, האמת היא שמרבית הסוחרים בתחום הזה אכן יספקו לך בדיוק מה שרכשת ולא יתעסקו עם עניין של החלפת אבן. אבל אתה יודע בחיים קורים דברים, ואתה משלם ממיטב כספך על היהלום הזה, אז למשנה זהירות, רק כדי להגן על עצמך מפני האפשרות התאורטית שזה ייקרה. הדרך היחידה בה אתה יכול למנוע את זה היא פשוט לכתוב לפניך את כל הפרטים אודות האבן. להתבונן בזכוכית מגדלת ולציין אם ישנה איזושהי נקודה בתוך היהלום, לרשום בדיוק היכן, לאתר סימני היכר באבן היקרה, לשקול את היהלום ולרשום, ולציין כל סימן היכר אחר ליהלום. עצם הפעולה הזאת, תרתיע מלהחליף לך את היהלום.


דבר נוסף שעליך לדעת הוא שישנה דרך לנקות יהלום מבפנים. ביהלומים לעתים יש נקודות פחמן זעירות, הנראות בזכוכית מגדלת כנקודות שחורות. ניתן להסיר את הנקודות הללו באמצעות קרן לייזר החודרת אל היהלום, כך שהיהלום בעין רגילה נראה הרבה יותר יפה ומושך, הבעיה היא שקרן הלייזר מותירה סימן משלה, שלא ניתן להבחין בו בעין רגילה. מה גם שפעולת קרן הלייזר מחלישה את היהלום. תחת זכוכית מגדלת ניתן לראות את הסימן שהותירה קרן הלייזר.