האהובה שעזבה בגלל טבעת האירוסין

 להציע נישואין
היא השיבה בחיוב להצעת הנישואין
תאר לך סנריו כזה – אתה כבר זמן מה חושב להציע נישואין לאהובתך, לבסוף קיבלת החלטה סופית והחלטת להציע לה נישואין. וכיוון שהצעת נישואין אלגנטית כוללת טבעת אירוסין עם יהלום, הרי שאתה רץ אל חנות התכשיטים הקרובה אל ביתך, ורוכש טבעת יהלום נפלאה ויקרה עבור יקירתך. אתה מציע לה נישואין באווירה רומנטית, אומר את מילות הקסם, התינשאי לי? ופותח את הקופסה בה כמוסים כל חלומותיך אודות הבחורה הזאת, כן, וגם טבעת יהלום יפהפייה, שעליה שילמת במיטב כספך. עכשיו אתה בטוח שאתה בדרך לחופה ואתה מתחיל לתכנן את החתונה. אבל דווקא עכשיו בתקופה הזאת שהתארסתם ושאתם אמורים לעבור לשלב הבא – לחתונה – פתאום משהו קורה. אתה מתחיל להרגיש שבת הזוג שלך, איך לומר, הופכת אדישה יותר כלפיך, משהו ביחס שלה לא כמו שהיה בעבר, משהו השתנה. אתה חושב אולי זה הלחץ של החתונה, בכל זאת לא בכל יום בן אדם מתחתן, אבל יום בהיר אחד, היא אומרת לך שהיא רוצה לדבר. זה כבר לא נשמע לך כל כך טוב, ואתה מתמלא בחרדה, מה היא רוצה להודיע? היא מודיעה לך שהיא לא מרגישה שזה זה, ושהיא לא בטוחה בכל העניין, והוא חוזרת בה. אה כן, וקח את טבעת היהלום שלך. היא מחזירה לך אותה. שבועיים שאתה בדיכאון עמוק, איך אהבת חייך פתאום ככה עשתה תפנית של מאה ושמונים מעלות? איפה כל החלומות, כל התכניות, איפה האהבה?


כעבור קצת יותר מחודש נודע לך משהו שמדהים אותך, כשאתה שומע את זה אתה רוצה לצרוח בקול, עור גופך מצטמרר וכולך גועש ורועש, הלב שלך הולם בעוצמה כמו תוף אפריקאי גדול. ובכן אלה הן העובדות:

החברה שלך רצתה לבדוק את היהלום בעצמה, היא שמעה שיהלום חותך זכוכית, ולכן העבירה את טבעת היהלום על זכוכית, ואכן ראתה שהיהלום חורץ בזכוכית פס עמוק, היא כל כך התלהבה, והתחילה לחתוך כל זכוכית שנתקלה בה. מה שהיא לא ידעה הוא, שיהלום, על אף שהוא החומר הדחוס ביותר בעולם, יכול להינזק, למזלה במקרה זה היהלום נותר ללא כל פגם, אך אחת מהשיניים המחזיקות את היהלום נפגעה, והיא חששה שהיהלום יזוז או אף ייפול ממקומו. היא רצה לאחת מחנויות התכשיטים בבהלה ושאלה מה אפשר לעשות.



התכשיטן בחן בזכוכית מגדלת את היהלום וקבע שזה זיוף. גברתי, זה יהלום שנעשה בתנאי מעבדה, זה יהלום מלאכותי והוא לא שווה הרבה. כמה הוא שווה? היא שאלה. בקושי 250 שקלים השיב לה המוכר, מהיכן השגת את הטבעת יהלום הזאת? הבחורה לא השיבה. היא רק ביקשה שיתקן לה את הזיז שניזוק ויחזיר את הטבעת לקדמותה, אין בעיה אמר לה המוכר, תחזרי מחר וזה יהיה מוכן. האם המוכר הזה החליף את היהלום האמיתי ביהלום מזויף? החברה שלך נפלה על נוכל. זה מאוד נדיר, מוכר בחנות תכשיטים לא יסכן את המוניטין שלו בשביל מעשה כזה, אבל אתה יודע איך זה בחיים, יש הכלל ויש יוצא מן הכלל. והחברה שלך נפלה על היוצא מן הכלל, אלה הם החיים....החברה שלך היתה בטוחה שאתה מזלזל בה וקנית לה יהלום מזויף, היא כל כך נפגעה, היא כל כך נעלבה, עד שהחליטה לבטל את החתונה. היא חשבה שאתה לא מעריך אותה, בשעה שאתה בעצם קנית לה יהלום יקר במיטב כספך.