כיצד לנקות יהלומים? כיצד לתחזק טבעות אירוסין?

טבעת אירוסין היא כנראה התכשיט היקר ביותר שרכשת עד כה בימי חייך. אני מאחל לך אירועים וסיבות טובות לרכוש עוד הרבה תכשיטים והרבה יהלומים, וגם מאחל לך שתמיד יימצא הכסף ברשותך לבצע את הרכישות הללו. אבל אל תחשוב שיהלום רק מפני שהוא החומר החזק ביותר בעולם, שאין צורך לתחזק אותו. גם ליהלומים צריך לדאוג, גם יהלום צריך לתחזק וגם בטבעות אירוסין צריך לדעת כיצד לטפל. בחיי היום יום היהלומים וטבעות האירוסין צוברים לכלוך, אבק, שומנים, שאריות סבון, ופיח. ואז אתה נזכר איך שכשרכשת את הטבעת היהלום נצנץ מתוכה באור יקרות – ממש היהלום שבכתר. וכאשר ענדת לראשונה את טבעת האירוסין על אצבעה של אהובתך, איך היא נראתה כל כך יפה ונפלאה. מה קרה עכשיו? מדוע קסמו של היהלום הועם? מדוע הוא נראה כה חסר חיים? מדוע אין הוא כה יפה כפי שהיה בתחילה? הכל מתחיל ונגמר בטיפול ובתחזוקה של הנכס היקר הזה הנקרא טבעת יהלום. אתה מבין כאשר היהלום מלוכלך הוא לא נראה כל כך אצילי ויפה, כאשר יהלום מלוכלך, כל הערכים האציליים והנהדרים שלו, אינם נראים לעין. החזר האור המדהים של היהלום יורד באופן משמעותי. מה הטעם ביהלום נקי, החתוך למופת, יהלום קראט אחד שלם, שהוא מלוכלך? הרי במצב הזה כבר אין הבדל גדול בינו לבין סתם חתיכת זכוכית. הטיפול ביהלום אינו טיפול ממושך, די בהשקעה של מספר דקות, אבל זה מסוג הדברים שפשוט צריך לעשות. הבשורה הטובה היא שיהלום מנוקה ומתוחזק ייראה יפה ומקסים ממש כמו בעת רכישתו.



דבר ראשון הוא להימנע מלגעת ביהלום בידיים. יש לאנשים שמתבוננים ביהלומים צורך עז לגעת ביהלומים לאחוז אותם בידיהם, אך השומן שעל הידיים דבק מייד ביהלום, ומטשטש את יופיו. מה גם שאבק דבק בקלות ביהלום שמנוני. לא מומלץ להתקלח עם היהלום, הסיבה היא שסימני סבון עלולים להיכנס בין החריצים שבין היהלום לבין הסט.

ביהלומים ובטבעות אירוסין יש לטפל בעדינות ובתשומת לב, אין להשתמש בחומרים כימיים אגרסיביים. מוסיפים לתוך כוס זכוכית או קערת זכוכית, מים חמים ונוזל לשטיפת כלים, כך שנוצרים מי סבון, ומשרים בהם את טבעת היהלום למשך שתיים שלוש דקות. כאשר מוציאים את הטבעת מתוך המים, אין לנגב אותה, אלא להבריש עם מברשת שיניים רכה, לשטוף במים נקיים, ולהניח על מגבת לייבוש. אני חוזר אין לנגב את התכשיט. מומלץ פעם בתקופה, כל חצי שנה או פעם בשנה להביא את הטבעת לבדיקה במקום בו רכשנו אותה. אגב תכשיטים העשויים כסף יש להשרות בנוזל המכיל סודה לשתייה.