טבעות אירוסין – מה עוד אתה צריך לדעת?

 טבעות אירוסין
טבעות אירוסין משובצות יהלום
ברכישת טבעת אירוסין יש לתת את הדעת על היהלום עצמו אשר ישובץ בטבעת האירוסין, אך גם יש לתת את הדעת על טבעת הזהב ובמשבצת בה ישובץ היהלום. מה עדיף, טבעת זהב 24 קראט, 18 קראט, או אולי 14 קראט? ואולי בכלל עדיף זהב לבן – פלטינה?



היהלום משובץ בתוך מסגרת, אשר מתחברת אל טבעת האירוסין. בטבעות אירוסין אין היהלום משובץ ישירות על הטבעת עצמה, אלא משובץ לבסיס, שמתחבר אל הטבעת. אתה מעוניין בשיבוץ היהלום באופן אלגנטי כך שהיהלום ייראה כיהלום שבכתר – אחרי הכול היהלום הוא הכוכב. קיימים מספר משבצות המתאימות לשיבוץ היהלום. משבצת טיפאני מחזיקה את האבן היקרה בעזרת ארבע או שש זיזים, בהתאמה לצורת חיתוך היהלום. אגב עליך לוודא שהזיזים הללו, השיניים הללו שמחזיקים את היהלום במשבצת עשויים מזהב לבן, פלטינה, מכיוון שזהב צהוב ייתן ליהלום גוון צהבהב לא רצוי.

הטבעת עצמה לא צריכה להיות עשויה מזהב טהור. זהב טהור הוא זהב 24 קראט. אף על פי שזהו הזהב היקר ביותר והטהור ביותר, הרי שהוא גם רך מאוד, ואינו מתאים ליצירת תכשיטים. טבעות זהב, שרשרות זהב, צמידי זהב, עגילי זהב, כולם עשויים מזהב אשר מעורבב עם חומרים נוספים אשר מחזקים אותו. זהב 18 קראט הוא זהב טהור ב 75 אחוזים. אם על הזהב מופיעה חותמת 750 מה זה אומר? ובכן, זהב טהור, 24 קראט נקרא גם 1000. כאמור אין משתמשים בתעשיית התכשיטנות בזהב טהור ליצירת תכשיטים. זהב אשר חתום עליו 750 הוא למעשה זהב 18 קראט, כלומר 75 אחוז זהב טהור. עכשיו אתה יודע להבין את פשר החותמות אשר מופיעות על הזהב. אגב איך נקרא זהב 14 קראט? 585 כלומר 58.5 אחוזים זהב טהור.



מדוע להעדיף זהב 18 קראט על 14 קראט? ראשית מכיוון שמדובר בזהב טהור יותר ויקר יותר. שנית יש נשים המפתחות אלרגיה לזהב. למעשה אין מדובר באמת באלרגיה לזהב אלא לחומרים המעורבבים עם הזהב, כך שבזהב שמונה עשרה קראט יש הרבה פחות חומר שאינו זהב, מאשר בזהב ארבע עשרה קראט המכיל יותר מ 40 אחוזים חומרים שאינם זהב. התגובה האלרגית בדרך כלל מופיעה בזהב מסוג 14 קראט, ונדירה יותר בזהב 18 קראט שהוא אכן זהב טהור יותר. פלטינה היא מתכת חזקה יותר מזהב צהוב, ונשים רבות מעדיפות טבעת פלטינה לבנה אשר מדגישה את יופיו של היהלום.