מטר יהלומים ניתך מהשמיים - יהלומים שחורים

נוכחנו לדעת שהיהלומים המבוקשים ביותר הם יהלומים לבנים. ישנם גם יהלומים בצבע צהוב- הנקראים גם יהלומים קנריים, בצבע ורוד, אבני חן כחולים, ירוקים, ואדומים – המכונים גם רובי. אך ישנו עוד צבע אחד שטרם הזכרנו, כן זהו הצבע השחור.



מהם יהלומים שחורים? חלק מהאנשים ששומעים על יהלומים שחורים מרימים גבה. לא לשווא, מדובר ביהלומים נדירים מאוד, יהלומים שמקורם בחלל, אשר נוצרו בפיצוץ סופרנובה. זהו יהלום שונה מיהלומים אחרים. בניגוד ליהלומים הבנויים מגביש אחד, היהלום השחור בנוי ממיליוני גבישים זעירים. אתם מתארים לעצמכם מטר של יהלומים היורד מהשמיים? הם מכונים גם בשם קרבונדו. המטר היקר הזה לא ירד בישראל, ואף לא באירופה, אלא בברזיל. הרתיעה מהאבנים היקרות הללו שרירה וקיימת. אנשים רבים אינם מעוניינים לענוד בתכשיטיהם את הצבע הזה של האבן. אני מניח שמרבית הנשים לא היו מקבלות בברכה טבעת אירוסין – טבעת המשובצת באבן שחורה. אף על פי כן עדיין קיים ביקוש לאבני קרבונדו. הסיבה? זוהי אבן שממותגת כאבן לגברים. אם עד היום נשים בעיקר התקשטו ביהלומים, הרי שכעת זוהי הזדמנות גם עבור הגברים לענוד אבן יקרה ונדירה.



אחת הסיבות שיש ערך לאבנים הללו הוא שאלה הן אבנים מאוד נדירות. על מנת להמחיש לכם עד כמה הם נדירים אציג בפניכם שאלה פשוטה - כמה יהלום שחורים יצא לכם לראות בימי חייכם? כאמור, מרבית האנשים אפילו לא מודעים לקיומם, וזוהי הסיבה לכך שערכם הכספי גבוה.